Zdravlje, zabava, druženje... tenis je savršen odabir!
Želite brinuti o svom zdravlju i biti aktivni?
Želite trenirati a ujedno biti na otvorenom i u prirodi?
Želite se nadmetati, ili samo se uz sport zabavljati i družiti?
Tenis je savršen odabir!
Tenis klub Buje nudi boravak u prirodi, zabavnu reakreaciju i druženje.
Naučite osnove tenisa i počnite se aktivno brinuti o svom zdravlju kroz zabavnu igru sa prijateljima. U klubu ćete upoznati vesele tenisače svih dobnih kategorija koji su uvijek spremni za meč i druženje nakon istog.
Požurite i osigurajte svoje mjesto!
ŠKOLA TENISA TENIS KLUBA BUJE
TK Buje ima organiziranu školu tenisa već dugi niz godina. Cilj škole je omogućavanje svakom pojedincu zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba - za kretanjem i igrom, za sigurnošću, za radom i poretkom, za pripadanjem, za samopoštovanjem, za samoaktualizacijom… Za rekreativni tenis se uglavnom spremaju djeca od cca 5 do 16 godina a povremeno organiziramo i tečajeve za odrasle.
Teniski treneri u TK Buje
Luka Jercog - viši sportski trener tenisa (A-licenca HTS);
Zemina Jercog - viši sportski trener opće fizičke pripreme (kondicijski trener).
Kontaktirati ih možete
na telefon +385 91 561 0259
ili na e-mail luka.jercog@pu.t-com.hr
Jedan od prvih ciljeva TK Buje je da kroz školu tenisa omogući čim većem broju mladih stjecanje teniskih vještina i uvođenje mladih u sportski život.
Ambicija kluba je da na taj način doprinese da se naša djeca odvoje od opasnosti ulice. Program treninga osmišljen je tako da se polaznicima škole na najbolji i najbrži način, omogući savladavanje osnovama teniske igre.
Tako osmišljen program garantira svakom polazniku da može dalje samostalno trenirati i napredovati. Naša škola tenisa omogućava i oformljenim rekreativnim igračima, koji su samostalno počeli igrati tenis, da ispravljaju svoju tehniku i teniski napreduju jer kod tih igrača neizbježno dolazi do stagnacije, bez obzira na vrijeme provedeno na terenu a često, zbog nepravilne izvedbe udaraca, dolazi do trajne ozljede i prekida igranja.
Polaznicim škole tenisa omogućavamo stjecanje potrebitog znanja - tehničku izvedbu svih udaraca te taktičku i kondicijsku pripremu, kako bi mogli u potpunosti uživati u teniskoj igri. Polaznici škole naučeno testiraju na klupskim turnirima i drugim natjecanjima.
Zadaće i ciljevi škole tenisa TK Buje by Luka Jercog
Sport kao društvena djelatnost ima širi utjecaj kako na pojedinca tako i na njegovo okruženje. Temeljne vrijednosti tenisa kao sportske discipline označuju dokazane činjenice da:
- omogućava svakom pojedincu zadovoljavanje osnovnih ljudskih potreba (za kretanjem i igrom, za sigurnošću, za radom i poretkom, za pripadanjem, za samopoštovanjem, za samoaktualizacijom…);
- značajno utječe na psihosomatski razvoj i stanje djece, mladeži i odraslih osoba;
- važan je čimbenik u prevenciji raznih vrsta ovisnosti. Članovi i trener mogu biti značajna podrška mladom sportašu. Tako on osim, obitelji, prijatelja i škole, ima, ali i sam gradi još jedan zaštitni omotač koji ga brani od mogućih negativnih utjecaja iz okoline;
- bavljenje tenisom osigurava podizanje kvalitete življenja – to je temelj mentalnog i tjelesnog zdravlja i boljitka;
- tenis kao aktivnost jača čovjekove kapacitete za suočavanje sa stresnim doživljajima i traumatskim iskustvima;
- potiče interakciju i komunikaciju među ljudima, neovisno o obrazovnom statusu, o generacijskom, spolnom ili statusnom određenju sudionika te time izuzetno utječe na aktualna društvena zbivanja i oblikuje društvenu svijest. Tenis za razliku od nekih drugih sportskih disciplina nema dobnih ograničenja tako da se može prakticirati kroz čitav životni period. Tome pridonosi i činjenica da u tenisu nema direktnog fizičkog kontakta sa protivnikom tako da je sklonost ozljedama minimalizirana. U svijetu ga prati ekskluzivitet, a zbog elitističkih značajki naziva se još i “bijeli sport”. Individualnog je karaktera (izuzevši igru parova) tako da je odgovornost odluke prepuštena pojedincu. Igra nije vremenski uvjetovana čime pridonosi neizvjesnosti, a tako i zanimljivosti. Ima strogo definirana pravila igre, ali i neformalna pravila ponašanja.
Definiranje osnovnih zadaća i ciljeva škole tenisa (prilagođeno individualnim sposobnostima, uzrastu…) :
1. Razvoj funkcionalnih sposobnosti
2. Razvoj motoričkih sposobnosti:
a. koordinacija
b. prostorna orjentacija
c. brzina reakcije na zvučne i vizualne sposobnosti
d. startna brzina i brzina pokreta
e. ravnoteža
f. agilnost
g. fleksibilnost
h. snaga
i. ritam i anticipacija itd.
3. Učenje tehničko-taktičkih struktura teniske igre
4. Razvoj kognitivno-konativnih sposobnosti:
- emocionalne stabilnosti
- intrizičke motivacije
- samostalnosti, kooperacije, “fair play”
- samopouzdanja
- borbenosti
- igračke inteligencije
- kontrole pritiska…
PRIPREMA TENISAČA
Tenis kao sportska disciplina odiše psihofizičkim i socijalnim specifičnostima. Da bi shvatili teniski sklop u cijelosti, moramo ga sagledati iz njegove suštine.
Tenis prije svega jest igra. Često smo svjedoci da u toj igri kao i u nekim drugim sprotskim domenama ona poprima negativne konotacije. Smatram da je problem u pogrešnoj interpretaciji, odnosno destimulativnoj matrici koja je postavljena.
Tenis kao sport u cijelosti predstavlja borbu sa protivnikom iz koje nadmoćniji dobiva na uštreb gubitnika. Psihofizička borbenost najčeše u sebi ima destruktivne konotacije koje poprimaju sve veće razmjere, a učinci su nezadovoljavajući s obzirom na ljudski potencijal. Mislim da je sport, pa tako i tenis nešto najplemenitije pod uvjetom da ga sagledamo iz druge perspektive. Tu se uklapa i psihička priprema kao jedan od temelja tenisačevog razvoja u cijelosti.
Treninzi su danas najčešće koncepirani tako da se odvaja tehničko-taktična komponenta od kondicijskog treninga i psihičke pripreme. Takvu koncepciju smatram samo djelimično ispravnom je su prijelazi iz jednog oblika usavršavanja u drugi previše naglašeni od strane sportske teorije. Linearni slijed davanja informacija koristi se prečesto. Sama racionalizacija situacije ne može dovesti do potpune preobrazbe pojedinca u vrhunskog sportaša.
Situacija bi mogla biti uspješnija kada bi se sporaš konstantno sagledavao u cijelosti sa svim svojim psihofizičkim osobinama. Distinkcija između komponenata treniranja može postojati pod uvjetom da su prijelazi suptilniji a same komponente multiplikativno povezanije. Teniska filozofija morala bi se temeljiti na samorazvoju, u kojem trener u ulozi stručne osobe, optimalno usmjerava aktivnog pojedinca koji usavršava sebe na svakom planu. Teniska igra za poslijedicu ne bi trebala imati nadmoć nad protivnikom već nad sobom samim. Protivnik bi u takvom smislu iz uloge “neprijatelja” postao suradnik koji nam ukazuje na segmente koje možemo usavršiti bilo fizički, psihički ili tehničko-taktički, a sama igra za posljedicu ne bi imala gubitnika u pravom smislu riječi.
Usmjerenje za probijanjem vlastitih ograničenja morao bi biti temelj razvoja pojedinca. Tu ulazimo u sferu psihiče pripreme tenisača kao bazu usklađivanja između razvoja fizičih i tehničko-taktičkih dimenzija. Preduvjet za uspješan razvoj, prije svega, jest volja odnosno motiv. Jedino uz dovoljno intenzivan motiv pojedinac može razvijati samosvjest koja mu je potrebna osvještenje i savladavanje “osobnih ograničenja”.
Temeljni motiv trebao bi biti samorealizacija koja proizlazi iz ljubavi prema sebi i svome okruženju. Jedino tako ispunjen motiv može dovesti osobu, pa tako i tenisača, do potpunog i skladnog razvoja.